Kamis, 26 November 2015

Acupuncture perubatan - Bagaimana ia Selesai?

Acupuncture perubatan - Bagaimana ia Selesai?

Apabila anda memikirkan akupunktur, perkara pertama yang akan datang ke dalam fikiran anda akan menjadi jarum. Sudah tentu, ia tidak akan dipanggil akupunktur perubatan jika tidak untuk mereka. Walau bagaimanapun, terdapat lebih banyak langkah-langkah yang dijalankan oleh ahli akupunktur perubatan. Ia adalah masa untuk mengetahui apa yang mereka.

Perkara pertama yang anda perlu tahu adalah prinsip di sebaliknya. Akupunktur perubatan tergolong dalam perubatan tradisional Cina (TCM). Ia telah diamalkan selama lebih 5,000 tahun di keempat-empat penjuru dunia.

Ia menyembuhkan atau melegakan kesakitan dengan membawa balik baki qi atau tenaga penting di dalam badan. Mengikut mana-mana ahli akupunktur perubatan, badan terdiri daripada tenaga ini atau kehidupan kuasa penting yang bergerak di sepanjang garis tidak dapat dilihat dalam meridian badan dipanggil. Jika aliran diganggu, itu apabila anda mula berasa tanda-tanda atau pelbagai penyakit.

Untuk merangsang aliran tenaga ini, ahli akupunktur perubatan akan menggunakan jarum. Ini jarum tidak sama dengan orang-orang yang anda lihat setiap hari. Mereka adalah panjang dan sangat nipis. Malah, lebar mereka boleh dibandingkan dengan sehelai rambut anda.

Bercakap jarum, ia adalah penting bahawa anda bekerja dengan profesional sahaja. Pertama, anda boleh mengelakkan kesilapan perubatan seperti hematoma, kulit bengkak atau pendarahan kecil kerana kemasukan salah satu jarum. Yang paling penting, anda boleh menghalang pemergian penyakit berjangkit seperti HIV atau hepatitis. Ini kerana profesional menggunakan jarum dimeterai dan steril. Ia digunakan sekali sahaja dan dilupuskan serta-merta.

Langkah pertama untuk akupunktur perubatan sebenarnya lihat balik sejarah perubatan anda. Anda akan ditanya beberapa soalan, yang meliputi banyak aspek kesihatan anda yang mungkin. Anda akan ditanya tentang penyakit anda telah melalui atau anda sedang rasa. Anda juga boleh meminta kepada keputusan ujian tertentu. Itulah sebabnya ia adalah yang terbaik jika anda boleh membawa dokumen perubatan dengan anda semasa mesyuarat pertama anda.

Ada juga yang akan memberikan kaunseling sedikit sebagai satu cara untuk menentukan sebab sebenar untuk keadaan anda. Sebagai contoh, obesiti mungkin disebabkan oleh ketagihan makanan. Oleh kerana itu, mata meridian yang perlu bekerja pada harus menjadi orang-orang yang boleh membantu mengawal keinginan anda.

Setelah sejarah kesihatan anda telah dibincangkan, akupunktur perubatan akan datang dengan pelan yang terbaik untuk anda. Melainkan jika anda menggunakan prosedur untuk mengekalkan kesihatan yang baik, biasanya, anda akan mempunyai untuk menghadiri beberapa sesi akupunktur untuk memaksimumkan sepenuhnya kelebihannya. Kos keseluruhan prosedur juga bergantung kepada bilangan sesi yang telah diberikan kepada anda.

Semasa prosedur, ia adalah penting bahawa anda boleh membuat diri anda merasa tenang atau selesa. Apabila anda bimbang, anda hanya mungkin mengalami cahaya headedness atau mungkin loya selepas. Anda mungkin merasa secubit sedikit kulit semasa kemasukan. Jika ia menjadi terlalu banyak untuk menanggung, memastikan bahawa anda boleh memaklumkan kepada ahli akupunktur perubatan, jadi kedudukan yang berbeza boleh digunakan pada anda.

Ia akan menjadi yang terbaik untuk mengekalkan bilangan klinik akupunktur perubatan di teluk untuk beberapa hari pertama kerana ia adalah masa-masa yang anda mungkin ada lebam atau bengkak. Ini jarang berlaku, walaupun.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar